Uitlijnen, wat houdt dit in en is uitlijnen hetzelfde als balanceren? Wanneer moet de auto eigenlijk uitgelijnd worden? Bosch Car Service Jurjen Jonker uit Heerenveen legt het u uit.
Direct een afspraak maken? Bel 0513 - 744 120 of maak een afspraak via de website.
Uitlijnen, wat houdt dit eigelijk in?
Met uitlijnen wordt het controleren en afstellen van de wielophanging bedoeld. Dit is nodig omdat de wielen onder een voorgeschreven hoek op het wegdek dienen te staan. Een verkeerde afstelling zorgt o.a. voor onnodige bandenslijtage, een hoger brandstofverbruik en het naar één kant trekken van de auto.
Bij het uitlijnen inspecteert onze monteur de standen van de wielophanging. Hiervoor wordt speciale uitlijnapparatuur gebruikt. Wijken de standen af van de voorgeschreven fabrieksspecificaties? Dan past de monteur de stand aan, zodat deze weer binnen de toleranties van de fabrikant valt.
Na de uitlijning ontvangt u van ons een rapport met daarin de oorspronkelijke afstelling en de nieuwe afstelling na de uitlijning.
Maak direct een afspraak voor het uitlijnen van uw auto via de website of bel 0513 - 744 120.
Het verschil tussen uitlijnen en balanceren
Uitlijnen en balanceren is niet hetzelfde. Bij balanceren wordt onbalans in het wiel verholpen. Dit doet de monteur met behulp van loden gewichtjes die op de velg worden geplaatst.
Gratis offerte ontvangen?
Bel 0513 - 744 120 of vraag een offerte aan via de website
Uitlijnen, wanneer is dat nodig?
Bosch Car Service Jurjen Jonker raadt aan om uw voertuig eens per 2 jaar te laten uitlijnen. Daarnaast is het verstandig om de auto te laten uitlijnen bij onderstaande klachten:
- Uw auto heeft een flinke smak gemaakt tegen een stoeprand
- De banden slijten scheef af
- De auto heeft de neiging om naar links of rechts te sturen
- Het stuur staat niet meer recht wanneer u rechtdoor rijdt
Voor uitlijnen gaat u naar Bosch Car Service Jurjen Jonker
Vermoedt u dat de auto uitgelijnd moet worden? Onze specialisten adviseren u graag. Bel 0513 - 744 120 of maak direct een afspraak online.